sobota, 13 września 2014

stilllaugh w kuchni: pancakes ♥


Sobotni poranek, a Ty nie wiesz co zaserwować sobie na śniadanie? Ma być szybko, łatwo i tylko z tego, co aktualnie masz w lodówce. Nic prostszego! Wypróbujcie mój przepis na proste i przepyszne pancakes!

Do przygotowania ok. 15 placuszków potrzebujemy:
  • 2 szklanki mąki
  • 3 czubate łyżki cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 75 ml oleju
  • szczypta soli
  • ulubione dodatki



W jednej misce mieszamy składniki suche (PRZESIANA mąka, cukier, proszek do pieczenia), w drugiej rozmącamy jajka, dodajemy mleko i olej.


Mokre składniki dodajemy do suchych i mieszamy.


Na suchej, rozgrzanej patelni rozlewamy ciasto - jeden placuszek to jedna łyżka.


Smażymy z obu stron na małym ogniu. Pierwsza strona placka jest gotowa, gdy pojawią się pęcherzyki. 


Nasze pancakes możemy jeść pojedynczo lub tak jak ja - w formie amerykańskiej. Do gotowych placuszków dodajemy ulubione dodatki - może to być mus owocowy, smakowy serek, lub tak jak u mnie - jogurt brzoskwiniowy, a na górze syrop klonowy :)


Takie śniadanko będzie trzymało nas aż do obiadu, jest szybkie, proste no i ... trochę kaloryczne, jednak po ciężkim tygodniu w pracy/szkole na pewno chwila rozpusty nie zaszkodzi!

SMACZNEGO ;)

16 komentarzy:

  1. kurde nie mam proszku do pieczenia ajj tak bym zrobiła ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. powiem szczerze, że nigdy nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam zrobić ostatnio tamte babeczki, ale kompletnie nie mam czasu :/ A pancakes uwielbiam i chyba najlepsze są z nutellą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. musze w koncu takie zrobic!!:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm wyglądają smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie wyrosły! Ja zazwyczaj serwuję naleśniki, ale koniecznie muszę wypróbować te placuszki!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygkądają apetycznie, może zrobię dziś na podwieczorek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniaam :D

    zapraszam do mnie http://xxxobsessionxxx.blogspot.com/

    obserwuję i zachęcam do tego samego ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. o matko:D ale mi narobiłaś apetytu o 22 godzinie w nocy:D zapraszam do siebie:) i jeśli to nie problem proszę o kliki pod pierwszym zdjęciem:* http://mesmerize87.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam, a twoje wyglądają przepysznie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś nie przepadam za takimi posiłkami... od kiedy odstawiłam produkty typu mąka pszenna, olej, cukier nijak nie potrafię przełknąć dań, w których jest ich sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam dzis :D Były pyszne!<3

    OdpowiedzUsuń